Angrerett, bytte, retur og reklamasjon:


VIKTIG INFORMASJON I HØYSESONGEN HALLOWEEN & OKTOBERFEST:


BEKLAGER - DET ER SVÆRT VANSKELIG Å FÅ TAK I OSS PGA HØY KUNDEPÅGANG I ALLE VÅRE BUTIKKER. 

BÅDE EPOST HENVENDELSER OG TELEFON TIL BUTIKKENE ER OVERBELASTET - VI HAR IKKE SJANGS Å BESVARE ALLE SPØRSMÅL DESSVERRE :-(


VI MÅ DESSVERRE PRIORITERE KUNDENE I BUTIKKENE, FØR TELEFONHENVENDELSER.

DET BESTE ER AT DU KOMMER TIL EN AV VÅRE BUTIKKER, HVIS DU HAR MULIGHET TIL DET, SÅ HJELPER VI DEG SÅ GJERNE.


GJELDER HENVENDELSEN DIN RETUR AV NETTORDRE?

SEND RETUREN I POSTEN, MEN HUSK Å MERKE MED NAVNET DITT OG ORDRENUMMERET DU MOTTOK I ORDREBEKREFTELSEN.

DET HOLDER LENGE MED EN LAPP MED DITT NAVN, ORDRENUMMER OG ÅRSAK TIL RETUR. ANGRERETTSKJEMA ER IKKE NØDVENDIG.

VI REFUNDERER STRAKS RETUREN ER GODKJENT OG BEHANDLET HOS OSS. 

BESTILL PÅ NYTT.


RETURADRESSE:

MYE MORO AS

PLOGVEIEN 6

0679 OSLO

VIKTIG! MERK MED VÅRT ORDRENUMMER SAMT DITT NAVN.



Angrerett ved kjøp på internett / utenfor fast utsalgsted: 

I vår nettbutikk www.mye-moro.no har du åpent kjøp (angrerett) på alle kjøp som er gjort i nettbutikken. Du kan returnere varen innen 14 dager fra den er mottatt. 

I nettbutikken kan du også bytte varen du har bestillt innen 14 dager i henhold til angrerettloven. Så sant varen er ubrukt og ligger i original forpakning, inkl alle løse deler. Varen må altså være fullt ut salgbar.


Bytte i butikk:

Ved kjøp over disk i våre faste utsalgsteder (butikker) gjelder forbrukerkjøpsloven i sin helhet. 

Våre butikker har dessverre ikke åpent kjøp, men de strekker seg så langt de kan for at du skal bli fornøyd.

Les mer om forbrukerkjøpsloven i linken her:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34


Ikke avhentede pakker:
Har du av en eller annen grunn ikke hentet ut pakken din på posten og den er returnert tilbake til oss blir du belastet for utgående porto kr. 79,- samt returporto og vår administrasjonsavgift. Returporto er for tiden minimum kr. 100,- og Administrasjonsavgift kr. 90,-. Dette for å dekke våre kostnader ved uavhentede pakker. Altså minimum porto og administrasjonsavgift på totalt kr. 269,- pr pakke / ordre.


Retur og returkostnader:

Porto og returkostnader må du selv dekke uansett grunn, om du angrer kjøpet eller ønsker å bytte varen.

Mye Moro dekker ikke returporto.


Mye Moro forbeholder seg retten til å ikke ta i mot eller akseptere retur på brukte varer og/eller ødelagte varer eller forpakninger. 

Alle varekjøp som returneres uansett begrunnelse, må være hele, ubrukt og i hel original forpakning - Altså fullt salgbare til andre kunder.

Varer som åpenbart er brukt, som eksempelvis svettelukt, sminkeflekker eller andre flekker avvises.

Vi aksepterer under ingen omstendighet pakker sendt i retur pr oppkrav.

Returnerer du varer under høysesongene som Oktoberfest og Halloween, benytt deg av angreretten og bestill på nytt pga tiden. 

Behandlingstiden vår vil ta lenger tid i høysesongen dessverre.

 

Produktreturer som ikke godkjennes kastes, vi sender ikke disse tilbake. 

Vi dekker ikke returkostnader uansett grunn.

Legg alltid ved en lapp merket med ordrenummer, årsak til retur, ditt navn og kontonummer, men det er ikke nødvendig med angrerettskjema for vår del.

Primært vil all refundering skje tilbake via samme betalingskanal som ved gjennomføring av kjøpet.


Hygienesensitive produkter:
Parykker, barter, tenner, sminke, linser, undertøy, strømper og typiske intim-produkter kan ikke returneres pga hygieneårsaker.

Behov for Angrerettskjema? Følg denne linken og skriv ut:
Last ned angrerettskjema
 
Reklamasjonsrett 
I henhold til kjøpsloven har du to års reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten gjelder kun om du har brukt varen på alminnelig og forsvarlig vis, og ikke selv har forvoldt skade på varen eller brukt den feilaktig. Vær vennlig å ta kontakt med Mye Moro før du returner en vare. Hvis du oppdager feil eller mangler ved forsendelsen, må du omgående ta kontakt med Mye Moro, jfr kundens undersøkelsesplikt.
Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen - ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen.